Przegląd Teatrów Amatorskich SPOT

Przegląd Teatrów Amatorskich SPOT

Po kilkuletniej przerwie wracamy do tradycji młodzieżowych spotkań teatralnych w Domu Kultury „Zacisze”.

14.04.2018 godzina 9.30 Wstęp wolny. Dom Kultury Zacisze

Harmonogram występów:
9.30-10.15 „Serenada” Teatr Hybrydy Uniwersytetu Warszawskiego
10.45-11.15 „Szczurzysyn” Teatr TU, MCK Czarnków
11.45-12.30 „Stopklatka” Teatr Scena Kotłownia, OTIKO Ostrów Mazowiecka
13.00-13.50 „Piaskownica” Teatr Blagier, SDK Stalowa Wola
14.20-14.55 „Absolwenci” Teatr Fraglesy, XLV LO Warszawa
15.00-15.45 Przerwa obiadowa
15.45-16.20 „Odmieniec” Teatr Nietentego, Teatr im. A. Sewruka Elbląg
16.40-17.30 „Dziób w dziób” Grupa Teatralna Remiza, Stowarzyszenie Kulturalny Serock
18.00-18.35 „Czarne/Białe” Teatr Fiakier, DK Dorożkarnia Warszawa
18.55-19.25 „NieFer” Resume, Fundacja Czas Kultury Legionowo
19.45-20.15 „Na pełnym morzu” Teatr Poezji i Muzyki „U Radziwiłła”, SCK Zamek Szydłowiec
21.00 Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród
Informację o kolejności występów zamieścimy w terminie późniejszym!

Jury SPOTU:

EWA DOMAŃSKA

Aktorka Teatru Polskiego w Warszawie. Od debiutu w 1984 roku w „Weselu” w reż. Kazimierza Dejmka jest tej scenie wierna od 35 lat.

Ewa Domańska ma w swoim dorobku kilkadziesiąt ról teatralnych, filmowych, telewizyjnych, radiowych i dubbingowych. Obsadzana jest najczęściej w rolach klasycznych, komediowych, ale także szekspirowskich i dramatycznych. Występowała u boku wybitnych artystów m.in. Andrzeja Łapickiego, Zbigniewa Zapasiewicza, Jana Englerta, Wiesława Gołasa ,Wiesława Michnikowskiego, Ignacego Gogolewskiego, Andrzeja Seweryna. Partnerowali Jej m.in. Natalia Sikora, Joanna Trzepiecińska, Piotr Cyrwus, Jacek Kawalec, Wojciech Malajkat.

W filmie, Ewa Domańska zadebiutowała rolą Asi w „Austerii” Jerzego Kawalerowicza. Później wystąpiła w roli Czajki w „Leśmianie” u boku męża Piotra Bajora, a także grała rolę Matki w telewizyjnym „Janku Muzykancie”. Zagrała w serialach „W labiryncie” oraz „Lekarze”.

Osobiście, ceni swój liczny udział w dubbingu i w teatrze Polskiego Radia, gdzie stworzyła kreacje m.in. Oleńki z „Potopu”, Danusi z „Krzyżaków”, Zosi z „Pana Tadeusza” czy Soni z „Wujaszka Wani”.

Obecnie cieszy się satysfakcjonującą współpracą z wybitnym reżyserem ukraińskim Vladem Troickim. W Jego „Ukraińskim Dekameronie” zagrała dwie dramatyczne role Matki i Śmierci. W swojej pracy zawodowej miała również kontakt z dziećmi i młodzieżą uczestnicząc przez kilka lat w prezentacji literatury w szkolnych programach edukacyjnych, w akcjach „Cała Polska czyta dzieciom”, prowadząc warsztaty teatralne i będąc Jurorem konkursu „Warszawska Syrenka”.

Żartobliwie sama artystka coraz częściej cytuje jednego ze swych wybitnych Pedagogów Aleksandra Bardiniego: „… zacząć jako aktor to jedno, ale skończyć karierę w tym zawodzie to dopiero nie lada wyczyn…”.

ANETA PŁUSZKA

Jest absolwentką Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, Wydziału Lalkarskiego we Wrocławiu (1994). Od 1995 r. aktorka warszawskiego Teatru Baj. Jest reżyserem teatralnym („Pinokio” wg Carlo Collodiego, „Zima w Dolinie Muminków” Tove Janson, „Wielkomilud” Roald Dahl, „Dr Dolittle i jego zwierzęta” Hugh Lofting, „Akademia Pana Kleksa” Jana Brzechwy).

Aneta Płuszka jest również autorką wierszy, bajek i piosenek dla dzieci. Od ponad 20 lat związana z teatrem amatorskim, gdzie uczy, reżyseruje i prowadzi warsztaty.

PRZEMYSŁAW WYSZYŃSKI

Aktor teatralny, filmowy i głosowy. Reżyser, choreograf, doktor sztuki i wykładowca AT. Absolwent Lee Strasberg Theatre & Film Institute w Los Angeles (2013r.) oraz Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie (2010r.). Współpracował z warszawskimi teatrami m.in.: Teatr Narodowy, Teatr Polski im. A. Szyfmana, Teatr Dramatyczny, Teatr Capitol, Teatr Scena, gdzie tworzył spektakle z takimi reżyserami jak m. in.: Jacques Lassalle, Jan Englert, Michał Zadara, Natalia Korczakowska, Jarosław Kilian, Agnieszka Lipiec-Wróblewska, Artur Tyszkiewicz, Andrzej Ferenc. Oto niektóre realizacje: „Aktor” C.K. Norwid, „Bezimienne dzieło” St. I. Witkiewicz, „Lorenzaccio” A. de Musset, „Natan Mędrzec” G. E. Lessing, „Król Lear” W. Shakespeare, „Miłości Chopina” na podst. listów F. Chopina, „Śluby Panieńskie” A. Fredro, „Romeo i Julia” W. Shakespeare, „Księżniczka na opak wywrócona” P.C. de la Barca, „Balladyna” J. Słowacki, „Zbójcy” F. Schiller, „Kordian” J. Słowacki.

Od 2010 roku stale współpracuje z Teatrem Polskiego Radia jako aktor i reżyser („Witz”, „Virion” – nagroda Audiobook Roku 2017). Praca głosem obejmuje także wiele realizacji dubbingowych polskich wersji językowych filmów i seriali.

Pracownik naukowy Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia warsztatowe z walk scenicznych w oparciu o repertuar klasyczny. Uzyskał tytuł naukowy doktora sztuki teatralnej po obronie pracy napisanej pod kierunkiem p.prof. Jana Englerta. Choreograf walk scenicznych, oto niektóre realizacje: „Lorenzaccio” A. de Musseta, reż. Jacques Lassalle, Teatr Narodowy w Warszawie; „Król Lear” W. Shakespeare’a, reż. Jacques Lassalle, Teatr Polski w Warszawie; „Sługa dwóch panów” reż. Tadeusz Bradecki, Teatr Dramatyczny w Warszawie.

Brał udział w takich produkcjach filmowych i telewizyjnych jak m .in.: „Różyczka” reż. Jan Kidawa-Błoński, „W Sieci” reż. Katarzyna Babicz, „Prawo Agaty”, „Na Wspólnej”, „Ojciec Mateusz”, „M jak miłość”. Wyreżyserował film krótkometrażowy pt. „Makbet” inspirowany twórczością W. Shakespeare’a.

Grzybu

Komentarze