Z Warszawy do Łodzi pociągiem w 70 minut – jeszcze w tym roku

Z Warszawy do Łodzi pociągiem w 70 minut - jeszcze w tym roku
PKP zapowiada skrócenie czasu przejazdu między stolicą a Łodzią. Już od połowy grudnia podróż na tej trasie ma trwać około 70 min, czyli krócej o ponad pół godziny. Ułatwienie to będzie możliwe dzięki modernizacji linii kolejowej z Warszawy Zachodniej do Skierniewic. Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Łodzią a Warszawą trwa od 2006 roku.

Podróż pociągiem z Warszawy do Łodzi będzie krótsza. Od połowy grudnia będzie trwać trochę ponad godzinę. Modernizacja trwa już bardzo długo, bo prawie 10 lat. W tym roku zostanie zakończona na odcinku z Warszawy zachodniej do Skierniewic. Jest to odcinek długości około 60 km. W październiku otwarty zostanie odcinek pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Żyrardowem, który modernizowany był do tej pory.

Obecnie remont kolei na trasie Łódź- Warszawa dobiega końca. Wyremontowano podczas jego trwania linię kolejową pomiędzy Koluszkami i Skierniewicami, a także między Łodzią Widzewem i Koluszkami. Na trasie z Łodzi do stolicy planowano, w związku z powstaniem Kolei Dużych Prędkości, że podróż będzie trwała 35 min. Pociąg miałby jeździć wtedy z prędkością 200-250 km/h. Obecne ograniczenia pozwalają jednak na maksymalną prędkość 160 km/h dla pociągów osobowych. Z taką prędkością pociągi mogą przebyć trasę w trochę ponad godzinę.

– Przewoźnicy przewidują pociągi dla różnych grup. Będą takie, które pojadą bezpośrednio do Łodzi- ich czas przejazdu będzie najkrótszy. Natomiast pociągi aglomeracyjne, regionalne, które zatrzymują się na wszystkich przystankach, ze względu na te postoje będą jechały dłużej. Zapewnią natomiast bardzo dobry dostęp do tych miejscowości- mówi Mirosław Siemieniec rzecznik PKP SA.

Oprócz trakcji kolejowej odnowione zostały również perony. Na trasie Warszawa- Łódź działa również nowy system sterowania ruchem. Na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa wpłynie remont blisko 20 przejazdów kolejowo-drogowych.

– Zmieniamy tory, sieć trakcyjną, nowy standard obsługi zyskują perony. Na tych peronach podróżni będą mieli dobry dostęp do pociągów. Jest na nich nowe oświetlenie, nowe ławki, nowe zadaszenie. Wizerunkowo te perony są zupełnie inne. Gwarantują wyższy komfort w porównaniu do poprzednich. Już podróżni mogą korzystać z 14 peronów kolejne są w przygotowaniu- dodaje Mirosław Siemieniec.

Trasa Warszawa-Łódź jest odcinkiem najstarszej trasy w Polsce znanej jako „Wiedenka”. W czerwcu obchodziła 170 urodziny. Jednocześnie jest jedną z najbardziej obciążonych ruchem kolejowym linii.
Grzybu

Komentarze