Dunkin’ Donuts znów w Polsce!

Dunkin' Donuts znów w Polsce!
Mała część oferty /fot. Dunkin' Donuts

Dunkin’ Donuts dość agresywnie rozpoczyna swoją ponowną ekspansję w Polsce. W planach jest otwarcie minimum 44 lokali w ciągu kilku nadchodzących lat, a pierwszy z nich ma stanąć w Warszawie już tej jesieni.

Dunkin’ Donuts to jeden z liderów sieci kawiarni w USA, słynący z amerykańskich donatów. Firma powstała w 1950 roku i przez dziewięć lat z rzędu zdobywała pierwsze miejsce w rankingu Brand Keys za lojalność konsumentów w kategorii kawa. Marka posiada ponad 11 300 restauracji w 37 krajach na całym świecie.

– Kontynuując strategię ekspansji Dunkin’ Donuts w całej Europie, mamy przyjemność zapowiedzieć nasze wejście na rynek polski – mówi Paul Twohig, prezes Dunkin’ Donuts m.in. na Europę i Amerykę Łacińską.

– Polska charakteryzuje się dynamicznym rozwojem kultury picia kawy, a rynek stale się rozrasta, dlatego szacujemy, że propozycja Dunkin’ Donuts spotka się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród naszych polskich klientów. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z grupą osób z firmy Varsovia Food Company [Dunkin’ Donuts podpisała z nią umowę masterfranczyzową], które mają duże doświadczenie w branży i świetny plan na rozwój marki w Polsce – tłumaczy Twohig.

Lokale tej sieci były już w Polsce w latach 1996-2002. Jednak nie przypadły Polakom do gustu, bo – jak podkreślali eksperci – nie byliśmy w stanie zaakceptować smaku i receptur amerykańskich pączków jako konkurencji do naszych wypieków o tej nazwie. 10 lat temu picie kawy w lokalach takich jak Starbucks czy Coffee Heaven nie miało jeszcze miejsca, jednak sytuacja ta uległa stosunkowo niedawno zmianie i wciąż dynamicznie się zmienia na lepsze – potencjalnych klientów DD stale przybywa.

Co dostaniemy w środku?

Dunkin’ Donuts w Polsce w swojej ofercie będzie posiadać oczywiście wszystkie kultowe amerykańskie pączki, bajgle, muffiny, croissanty, kanapki i różnego rodzaju przekąski oraz gorące oraz mrożone kawy, różnorodne herbaty. Oferta kawiarni wzbogacona zostanie również o regionalne produkty.

– Wprowadzenie na polski rynek tak kultowej marki jak Dunkin’ Donuts to zarówno wielkie wyróżnienie dla naszej firmy, jak i wyzwanie, którego się z przyjemnością podejmujemy – mówi Michael Motz, prezes spółki Varsovia Food Company. – Z niecierpliwością czekamy na otwarcie pierwszej kawiarni w Polsce. Naszym priorytetem jest, aby te lokale stały się miejscem idealnym na poranną kawę, popołudniową przekąskę czy też coś słodkiego wieczorem – dodaje.

Grzybu

Komentarze