Wołoska zamknięta dla tramwajów już od marca.

Wołoska zamknięta dla tramwajów już od marca.
fot. Paweł Stępniewski

Już w marcu pasażerowie linii 17 na Służewiec do pracy. Przebudowa ulicy Wołoskiej zablokuje torowisko na skrzyżowaniu z ul. Woronicza. To jednak nie koniec utrudnień. Od wakacji do pętli Służewiec nie dojedzie żaden tramwaj – informuje „Gazeta Stołeczna”.

O tym, że prace przy poszerzeniu ulicy Wołoskiej spowodują wyłączenie torowiska na kilka miesięcy, pisaliśmy w listopadzie.

O tym, że prace remontowe na ul. Wołoskiej spowodują zatrzymanie ruchu tramwajowego wiadomo już od listopada. Teraz „Gazeta Stołeczna” podaje szczegóły utrudnień. Duże i dające się we znaki utrudnienia na pasażerów tramwajów, którzy codziennie dojeżdżają do biur na Służewcu, czekają już od marca.

Jak informuje gazeta, zablokowane będzie torowisko na ul. Wołoskiej od strony centrum. Tramwaje, jadące od Dworca Centralnego, będą kończyć swoją trasę na pętli Kielecka. Do zagłębia „białych kołnierzyków” będzie można jedynie dojechać innymi tramwajami z ul. Woronicza, od strony stacji Wierzbno.

W tym czasie drogowcy na skrzyżowaniu ulic Wołoska i Woronicza wybudują dodatkowe tory, którymi tramwaje będą skręcać do zajezdni przy ul. Woronicza.

To jednak nie koniec zmian. W wakacje zamknięte ma być torowisko na ul. Woronicza przed ul. Wołoską. Wtedy żadnym tramwajem nie dojedziemy na Służewiec. Do dyspozycji pasażerów udostępniona zostanie komunikacja zastępcza, ale jej szczegółów miasto na razie nie podaje. Jak pisze „Stołeczna”, linia 17 kursować będzie Wołoską od centrum, ale skręcać będzie do zajezdni przy ul. Woronicza, gdzie zawróci.

Ze zmianami w organizacji ruchu muszą liczyć się także kierowcy.

Jak informuje „Gazeta”, Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych już niebawem planuje utrudnienia w ruchu na skrzyżowaniu Wołoskiej z Racławicką i ul. Odyńca. Jak dowiedzieliśmy się w listopadzie, w tym miejscu powstanie rondo. Na czas jego budowy drogowcy zwężą  ul. Racławicką od strony al. Żwirki i Wigury. Do dyspozycji kierowców będą po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.

Ponadto ul. Odyńca w najbliższych dniach stanie się jednokierunkowa. Ruch odbywać się będzie tylko w kierunku al. Niepodległości.

Według gazety w maju, po wykonaniu połowy ronda, jezdnia ma być przełożona, ale zwężenia pozostaną.

Przebudowa dużego skrzyżowania ulic Wołoskiej i Woronicza wiąże się także z utrudnieniami. Jak jednak uspokaja w rozmowie z gazetą Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID, przejazd przez skrzyżowanie „zostanie utrzymany, choć z pewnymi ograniczeniami”.

Przełożenie ruchu na nową nitkę Wołoskiej zaplanowano na drugi kwartał tego roku. Wtedy rozpocznie się remont starej jezdni.

Przebudowa ulicy Wołoskiej ma na celu zlikwidowanie wąskiego gardła pomiędzy ul. Wiktorską a ul. Konstruktorską. Ulica na całej długości będzie miała po trzy pasy ruchu w obu kierunkach. Zostanie też przebudowane skrzyżowanie z ulicą Woronicza, a na skrzyżowaniu z ul. Racławicką i ul. Odyńca powstanie rondo.

Wydzielone zostanie także torowisko tramwajowe wzdłuż ul. Wołoskiej i Woronicza oraz wybudowana zostanie pętla tramwajowa. Powstaną: chodniki i ścieżki rowerowe, nowe oświetlenie jezdni, kanalizacja deszczowa, znaki i monitoring.

Koniec inwestycji zaplanowano na luty 2016 roku. Miasto zapłaci za nią 81,7 mln zł.

Grzybu

Komentarze