Wypiłeś? Posprzątaj! Nad Wisłą brudasów nie brakuje.

Wypiłeś? Posprzątaj! Nad Wisłą brudasów nie brakuje.

Śmiecenie to obciach. Zostawmy po sobie Wisłę czystą – zachęca spot kampanii „Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto”. I nie tylko on. W nadwiślańskim Punkcie Skupu już od dziś, 10 lipca, można łatwiej wymienić odpady na upominki, a jutro, 11 lipca, ze śmieci zrobić własne gadżety.

Kampania „Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto!” na dobre rozgościła się nad rzeką i działa coraz aktywniej. Od dziś m.in. w Internecie i kinach plenerowych można zobaczyć wspierający ją minutowy spot. Film, który ma zachęcić do sprzątania po sobie, emitowany jest również w środkach komunikacji miejskiej.

Nad rzeką od ubiegłego piątku działa zaś specjalny pawilon – Punkt Skupu Dzielnica Wisła. Mieści się on na skwerze w pobliżu Mostu Poniatowskiego (przy ul. Wioślarskiej 12), po lewej stronie rzeki. To miejsce, w którym w każdy lipcowy piątek i sobotę w godz. 19.00-1.00 można wymieniać odpady na gadżety.

By jeszcze bardziej zachęcić mieszkańców do zachowania czystości nad rzeką, od dziś, 10 lipca, zmieniają się limity wymiany. Za 15, a nie jak dotychczas 30, posegregowanych odpadów (szklane lub plastikowe butelki po napojach, kubki plastikowe) można dostać umilające czas w plenerze upominki – matę lub płyn na komary i meszki. Ilość gadżetów jest ograniczona. Dodatkowo wprowadzone zostaną karty lojalnościowe, na których można będzie zbierać punkty za każdy zostawiony odpad.

W sobotę, 11 lipca, warto tu tez zajrzeć w ciągu dnia – i to całą rodziną. Między godz. 15,00 a 19,00 na skwerze pomiędzy pawilonem, a klubokawiarnią Niedorzeczni odbędą się bezpłatne warsztaty upcyclingowe. Ich uczestnicy, pod okiem Drużyny Warsztatowej Oddam Odpady, nauczą się tworzenia lampionów ze szklanych, bezzwrotnych butelek oraz gadżetów z kapsli i korków. Wszyscy goście warsztatów będą mogli się przekonać, że to, co czasem uważamy za śmieci warto ponownie wykorzystać i przetworzyć.

„Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto” to kampania edukacyjna, której celem jest zmiana zachowań warszawiaków w przestrzeni publiczne, zbudowanie poczucia odpowiedzialności za wspólne mienie, a w efekcie umiejętności poszanowania terenów nadwiślańskich i niezaśmiecanie ich. Kluczowym przesłaniem zarówno spotu, jak i działalności Punktu Skupu jest informacja, że na terenach nadwiślańskich można się świetnie bawić i spędzać wolny czas, ale należy pamiętać o sprzątaniu po sobie.

Kampania trwa od początku maja i jest organizowana przez Zarząd Mienia m.st. Warszawy oraz Urząd m.st. Warszawy, a koordynowana przez agencję John Pitcher.

Bieżące informacje dotyczące działań w ramach kampanii można śledzić na oficjalnym fanpage’u na portalu Facebook: https://www.facebook.com/dzielnicawislapl lub na stronie: http://wislawarszawa.pl/

źródło: um.warszawa.pl

Grzybu
Latest posts by Grzybu (see all)

Komentarze