38. Warszawskie Spotkania Muzyczne

Oddział Warszawski Związku Kompozytorów Polskich po raz kolejny zaprasza na festiwalowe koncerty. Usłyszymy utwory, których w większości nie znaliśmy, w tym zupełne nowości. Zagrają wspaniali muzycy, zadebiutują na festiwalu kolejni kompozytorzy (także XVII-wieczni). Przywołamy najlepsze i najgorsze czasy Rzeczypospolitej, akademicy ze Lwowa przywiozą nam piękną – wbrew złym czasom – muzykę, po latach przerwy powitamy orkiestrę symfoniczną w pełnym składzie, a festiwal zakończymy w niesamowitej przestrzeni postnowoczesnego kościoła na Ursynowie.
Dyrektor Artystyczny
38. Warszawskich Spotkań Muzycznych

Warszawskie Towarzystwo Muzyczne, ul. Morskie Oko 2

Wirtuozi skrzypiec XVII-wiecznej Rzeczpospolitej
Czasy złote, z których pozostało niewiele… Tym bardziej powinniśmy ich odpryski traktować tak, jak na to zasługują – bo są ze złota właśnie. A skoro o złocie mowa – na Spotkaniach unikamy dzieł powszechnie znanych, jednak warto czasem zrobić wyjątek. Chaconna z II Partity Jana Sebastiana Bacha, w transkrypcji Johannesa Brahmsa, zagrana przez Liliannę Stawarz – to po prostu trzeba usłyszeć.
Grzegorz Lalek – skrzypce barokowe
Tarquinio Merula – (1595-1665) Sonata Prima (wyd. 1624)
Adam Jarzębski – (1590-1649) Concerto Primo (wyd. 1627)
Tarquinio Merula – Sonata Seconda (wyd. 1624)
Adam Jarzębski – Concerto Secondo (wyd. 1627)
Aldebrando Subissati – (1606-1677) Sonata IX „Ave Virgo” (rps 1675)
Henryk Doebelius – (1650-1693) Sonata IV C-dur na skrzypce i b.c. (rps ok. 1670)
Jan Sebastian Bach – (1685-1750) Chaconne z II Partity d-moll, BWV 1004 (1717-1720, opr. Johannes Brahms 1877)
Henryk Doebelius – Sonata II e-moll na skrzypce i b.c. (rps ok. 1670)
Aldebrando Subissa – Sonata XX (rps 1675)

Kościół Ewangelicko-Reformowany, Al. Solidarności 76a

Nowa muzyka dla Powstania Warszawskiego
Chopin University Modern Ensemble
Ignacy Zalewski – dyrygent
Przemysław Pacek – Ekstensje na ensemble dęty i dwóch perkusistów (2024)*
Alicja Gronau – Ten dzień, ta godzina na zespół kameralny (2024)**
Aleksander Kościów – Św. Jacek, 02.09.44 – pamięci poległych Powstańców Warszawskich (2014)

Teatr Stara Prochownia, ul. Boleść 2

Koncert muzyki elektroakustycznej dla dzieci
Patryk Zakrocki – Fabryka cukierków
Jarosław Siwiński – Lokomotywa (2003)
Daria Jabłońska – Królowa śniegu
Jarosław Kordaczuk – Termity jedzą bity (2007)
Katarzyna Taborowska – Bałwan
Jarosław Siwiński – Maszyna Czasu (2005)
Sławomir Kupczak – Senbaśnie
Jarosław Kordaczuk – Komary śpiące na łące (2007)
Edward Sielicki – Dźwiękojad (1995)

Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59

Dwa flety i fortepian – muzyka dla wirtuozów
Agata Kielar-Długosz – flet
Łukasz Długosz – flet
Andrzej Jungiewicz – fortepian
Władysław Żeleński (1837-1921) – Barkarola na 2 flety i fortepian (transkrypcja)
Iwona Kisiel – Lovespell na 2 flety i fortepian (2020)
Grażyna Pstrokońska-Nawratil – Avalanche Sonata na 2 flety i fortepian (2023)
Adam Sławiński – Dodecanzonetta na 2 flety (2018)
Franciszek Doppler (1821-1883) – Andante i Rondo na 2 flety i fortepian (1856)
Piotr Moss – Berceuses pour Hugo na 2 flety (2012)
Ignacy Zalewski – Karuna na 2 flety i fortepian (2022)*
Jarosław Siwiński – Gismondo na 2 flety i fortepian (2020)

Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego, ul. Z. Modzelewskiego 59

Lwowski Sekstet Fortepianowy
Lwowski Sekstet Fortepianowy w składzie:
Marta Semczyszyn – skrzypce
Wiktoria Tytarenko – skrzypce
Lubow Wojtowycz – altówka
Olga Szutko – wiolonczela
Iwan Łychowyd – kontrabas
Natalia Rewakowicz – fortepian
Victoria Poleva – Kwintet fortepianowy „Simurgh-Quintet” ( 2000-2010)
Wasyl Barwiński – (1888-1963) Sekstet fortepianowy „Wariacje c-moll” (1916)
I. Mysteries
II. Memories
III. Escape
Zoltan Almashi – Sekstet fortepianowy „Przygody Krysi” (2024)
I. Introdukcja
II. Krysia, Krysia…
III. Czas bieży
IV. Miasto
V. Taniec
VI. Przykra historia
VII. Epilog

Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59

Zaprasza Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie
Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie
Michał Klauza – dyrygent
Agnieszka Kaczmarek-Bialic – harfa
Alicja Matuszczyk – obój
Romuald Twardowski (1930-2024) – Smuga cienia na orkiestrę smyczkową (2017)
Zbigniew Bagiński – Deux morceaux na orkiestrę (2021)
Tomasz Opałka – Hypersphere na orkiestrę (2024)*
Aldona Nawrocka – RE_al fresco na harfę, perkusję i smyczki (2024)*
Aleksandra Chmielewska – Figury oniryczne na orkiestrę (2022)
Maciej Zieliński – Arpoboe na obój, harfę i dwa zespoły orkiestrowe (2023)

Kościół pw. Wniebowstąpienia Pańskiego, Al. Komisji Edukacji Narodowej 101

Od chorału do współczesności
Chór VRC
Joanna Maluga – dyrygent
Marta Dziewanowska-Pachowska – dyrygent
Jan Sandström – Es ist ein Ros entsprungen
Zuzanna Koziej – Zaświeć nisiądzu (opr.)
Jēkabs Jančevskis – Atsalums
Romuald Twardowski (1930-2024) – Pater noster
Sławomir Czarnecki – Mater Dei Ursynoviensis
Marek Raczyński – Mój Ójcze na chór mieszany a cappella (2014)
Pekka Kostiainen – Jaakobin isot pojat (The Sons of Jacob)
Rafał Stradomski – Kyrie, Gloria, Agnus Dei (2015)
Gunnar Eriksson – Norwegian Lullaby (opr.)
Knut Nystedt (1915-2014) – Gloria z Missa brevis
Adam Sławiński – Dookoła noc się stała
** prawykonanie, dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzącyc z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego
przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
- Noc Muzeów 2025 w Warszawie - 7 maja 2025
- Wodecki na Ochocie | Lubię wracać tam, gdzie byłem - 7 maja 2025
- Pokazy w Multimedialnym Parku Fontann „Warszawa Ja i Ty” - 5 maja 2025