Tramwaje wreszcie wracają na Targową.

Mieszkańcy Pragi czekali na to ponad trzy lata. W najbliższą sobotę tramwajarze otwierają torowisko między Kijowską a ul. 11 Listopada, ale dwie linie z Trasy W-Z do przyszłego roku pozostaną na objeździe.

Po budowie II linii metra przez Targową znowu pojadą linie:

* 3 (Gocławek – Annopol)

* 6 (Gocławek – Nowe Bemowo przez most Gdański, Metro Młociny i Wawrzyszew)

* 25 (Annopol – Banacha przez most Poniatowskiego)

* 26 (Wiatraczna – Osiedle Górczewska przez most Śląsko-Dąbrowski i Wolę)

* 28 (Dworzec Wschodni – Piaski przez most Gdański).

„Osiemnastka” w kierunku Żerania FSO tak jak przed budową metra będzie kursować ul. Andersa, Międzyparkową i mostem Gdańskim.

Z tej przeprawy zniknie za to „czwórka”, która na pl. Bankowym ma skręcać na most Śląsko-Dąbrowski w stronę Bródna. Tramwaje pozostaną jednak na objeździe wokół cerkwi z dala od Dworca Wileńskiego – od al. „Solidarności” przez Jagiellońską, Ratuszową i Targową do 11 Listopada. Tą trasą wciąż będzie też jeździć linia 23 do pętli na Stalowej. Nie zmieni się trasa „dwudziestki” – od al. „Solidarności” bezpośrednio Jagiellońską na Żerań. Przyczyną utrzymania tego objazdu są dodatkowe prace, które tramwajarze przełożyli na wiosnę przyszłego roku. Wtedy al. „Solidarności” ma być rozkopana ponownie.

Nowa linia „13”, znika 226

W sobotę nowością będzie powrót linii 13. Zarząd Transportu Miejskiego obiecał to po konsultacjach na temat zmian tras w związku z otwarciem II linii metra. Tramwaje tak jak dawniej połączą ul. Kawęczyńską na Szmulkach z Kołem przez Targową i Trasę W-Z.

Jednocześnie ZTM zlikwiduje linię autobusową 226, która podczas budowy metra zastępowała tramwaje linii 26. Jak się dowiedziała „Stołeczna”, przegubowce odzyskane z Pragi mają być skierowane do Ursusa, gdzie pasażerowie tłoczą się z powodu remontu linii kolejowej.

Grzybu

Komentarze