Koleje Mazowieckie rozpoczęły współpracę z mPay
Koleje Mazowieckie uruchomiły sprzedaż biletów za pośrednictwem mPay – systemu płatności przy użyciu telefonów komórkowych. Pasażerowie korzystający z aplikacji znajdą w niej ofertę biletową, która obejmuje również Wspólny Bilet Samorządowy. Jego posiadacze są uprawnieni do nieograniczonej liczby przejazdów w pociągach ośmiu regionalnych przewoźników kolejowych.
Koleje Mazowieckie to drugi przewoźnik, który w ostatnim czasie nawiązał współpracę z mPay. Spółka każdego dnia uruchamia średnio 800 pociągów, którymi podróżuje prawie 170 tys. pasażerów. Korzystając z mPay mogą oni kupować bilety znajdujące się w ofercie Kolei Mazowieckich: jednorazowe, strefowe czasowe, sieciowe dobowe oraz 3-dniowe.
– Wymagania naszych podróżnych zobowiązują nas do ciągłej pracy nad jakością usług, które świadczymy. Chcemy iść z duchem czasu, a to wymaga dostosowania się do oczekiwań klientów. Dlatego też systematycznie rozwijamy kanały sprzedaży biletów. Poszerzenie opcji związanej z zakupem biletu za pośrednictwem mPay podyktowane jest właśnie chęcią zaspokojenia tych oczekiwań – powiedział Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.
Dużym udogodnieniem dla osób korzystających z aplikacji mPay jest szybki dostęp do Wspólnego Biletu Samorządowego. Uprawnia on do nieograniczonej liczby przejazdów w niemal wszystkich pociągach uruchamianych przez przewoźników: Arriva, Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie, Łódzką Kolej Aglomeracyjną i Warszawską Kolej Dojazdową. Bilet jest ważny przez 24 godziny i pozwala podróżować na 62 liniach, obsługujących ponad 950 stacji na terenie 12 województw.
Po wyszukaniu połączenia aplikacja daje pasażerom dostęp do wielu przydatnych informacji, jak czas podróży, długość trasy czy liczba i miejsca przesiadek. W łatwy sposób można też sprawdzić okres ważności biletu oraz stacje, w obrębie których jest on honorowany. Za bilety pasażerowie mogą płacić środkami z przedpłaconej elektronicznej portmonetki lub przy użyciu podłączonej do mPay karty płatniczej. Aplikacja została również wyposażona w wygodną funkcję zwrotu lub wymiany zakupionego biletu, z której podróżni mogą korzystać w razie zmiany planów wyjazdowych.
– Bilety kolejowe doskonale wpisują się w ideę płacenia przy użyciu mPay i znacznie podnoszą uniwersalność naszej aplikacji. Zamierzamy dalej rozwijać się w tym kierunku – mówi Krzysztof Hejduk, prezes zarządu mPay S.A. – Opracowany przez nas system jest bardzo elastyczny. Dzięki temu może być bez przeszkód dostosowany do potrzeb i wymagań każdego przewoźnika – dodaje Hejduk.
Usługa zakupu biletów kolejowych jest dostępna dla użytkowników aplikacji mPay w wersjach na telefony z systemami Android oraz iOS. Do zrealizowania zakupu konieczne jest posiadanie aktywnego połączenia z Internetem. Nie jest ono natomiast potrzebne do wyświetlania zakupionych biletów i okazywania ich do kontroli.
***
mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przez telefon komórkowy. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid za pomocą smartfona lub tabletu.
Od roku 2007 mPay SA jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych. Firma posiada też zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na świadczenie usług w charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej. Inwestorem strategicznym mPay S.A. od 2013 r. jest Grupa „LEW” S.A. Więcej informacji: www.mpay.pl
- STAND – UP w Lolku! - 20 października 2024
- Festiwal Klasyka Warszawy 2024 - 9 października 2024
- Festiwal Przemiany 2024 - 9 października 2024