Koleje Mazowieckie zakupiły dwanaście nowych pociągów z polskiej fabryki

Koleje Mazowieckie zakupiły dwanaście nowych pociągów z polskiej fabryki

Pierwsze dwa elektryczne zespoły trakcyjne Impuls 45WE są już w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów Kolei Mazowieckich. Właśnie trwają ich odbiory.

Koleje Mazowieckie zakupiły 12 pięcioczłonowych Impulsów wyprodukowanych przez nowosądecki Newag. Pierwsze dwa już znajdują się w spółce, a w najbliższych dniach zakończą się ich odbiory. Wkrótce o wygodzie podróżowania nowoczesnymi Impulsami będą mogli się przekonać sami podróżni.

To ważny z punktu widzenia ciągłego rozwoju Kolei Mazowieckich zakup. Dzięki niemu możliwe będzie wykorzystanie pojazdów tam, gdzie potoki podróżnych są największe, czyli na linii Warszawa – Skierniewice. To także poważne wzmocnienie, jeśli chodzi o liczbę zupełnie nowych pojazdów będących w posiadaniu spółki – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Każdy z Impulsów to dodatkowe 206 miejsc siedzących oraz 325 miejsc stojących do dyspozycji podróżnych. Nowe pojazdy to jednak nie tylko nowe miejsca, ale także wysoki komfort podróży dzięki klimatyzacji, wi-fi, systemowi informacji pasażerskiej oraz intercomowi. Przewidziano także dodatkową przestrzeń na większy bagaż. Pamiętano też o potrzebach osób niepełnosprawnych. Oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich do dyspozycji są urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu oraz specjalnie przystosowane toalety. Dla osób podróżujących z małymi dziećmi dostępny jest przewijak. Nowe pięcioczłonowe ezt będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h.

Są to pierwsze pięcioczłonowe Impulsy wyprodukowane w Newagu. Dzięki zamówieniu Kolei Mazowieckich rozszerzyliśmy nasze portfolio o kolejne pojazdy – powiedział Zbigniew Konieczek, Prezes NEWAG S.A. – Konsekwentnie rozwijamy elektryczne zespoły trakcyjne z rodziny Impuls, posiadamy już certyfikat zgodności z najnowszymi restrykcyjnymi normami unijnymi – TSI LOK&PAS, a współczynnik niezawodności Impulów osiąga prawie 99% – dodaje.

Umowa na ich dostawę została podpisana z firmą Newag S.A. 28 listopada 2014 r. Koszt inwestycji to 257 mln zł brutto, z czego 82 mln zł stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej .

Grzybu

Komentarze