Nowy parking P+R

Nowy parking P+R
fot. UM

Już od poniedziałku, 19 lutego, kierowcy będą mogli korzystać z nowego parkingu Parkuj i Jedź Metro Młociny III. Jest na nim ponad 150 miejsc parkingowych i stojaki dla rowerów.

Nowy parking jest pomiędzy południowym wejściem do stacji metra Młociny, a skrzyżowaniem z ulicą Przy Agorze/Sokratesa, w pasie dzielącym jezdnie ulicy J. Kasprowicza. Dla kierowców jest 157 miejsc parkingowych, w tym sześć dla osób z niepełnosprawnościami. Rowerzyści mają dla siebie 24 miejsca ze stojakami, a przy jednym z nich można naładować rower elektryczny.

Poza standardowym wyposażeniem, na parkingu P+R Metro Młociny III są ekologiczne nowości. Panele fotowoltaiczne wytwarzają energię wykorzystywaną m.in. do oświetlenia terenu energooszczędnymi lampami LED. Wśród miejsc parkingowych dla samochodów są dwa z ładowarkami do ładowania pojazdów elektrycznych. Na parkingach P+R można je naładować za darmo. Ogrodzenie parkingu nawiązuje kolorystyką do elewacji budynku południowej głowicy stacji metra Młociny. Przęsła pomiędzy słupkami wykonano z lekkich elementów ocynkowanych, a pomiędzy nimi posadzono ozdobne krzewy liściaste odporne na warunki przy ruchliwej ulicy. Drzewa, które wcześniej rosły tu gdzie teraz jest parking, nie zostały wycięte – specjaliści przesadzili je w inne miejsca na terenie węzła komunikacyjnego.

Nowy parking jest potrzebny, bo pozostałe dwa w węźle Młociny już nie wystarczały – wszystkie z około 1100 miejsc jest zajętych już od wczesnego rana. Zapotrzebowanie na miejsca parkingowe zwiększyło się jeszcze wraz z uruchomieniem trasy i Mostu M. Skłodowskiej-Curie. Parking Młociny III zaprojektowała i wykonała za ok. 3,5 mln zł firma Delta S.A. Budowa jest dofinansowana z funduszy europejskich na rozbudowę systemu parkingów „Parkuj i Jedź” w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.

Parking Parkuj i Jedź Metro Młociny III będzie 15. obiektem tego typu w Warszawie. Codziennie umożliwiają one przesiadkę do Warszawskiego Transportu Publicznego ponad 4200 kierowcom samochodów oraz ponad 650 rowerzystom. Bezpłatnie z obiektów tych mogą korzystać osoby posiadające ważne bilety krótkookresowe (dobowe, 3-dniowe, weekendowe) oraz okresowe (30- i 90-dniowe). Dzięki parkingom Parkuj i Jedź do centrum Warszawy wjeżdża mniej samochodów, a kierowcy dojeżdżający z okolicznych miejscowości nie muszą się martwić o to, gdzie zaparkować auto. Mniej zużytego paliwa to mniej spalin i lepsza jakość powietrza w stolicy.

źródło: UM
Grzybu
Latest posts by Grzybu (see all)

Komentarze