Remont mostu Łazienkowskiego powoli dobiega końca
Ponad połowa nowego mostu Łazienkowskiego jest już nad nurtem rzeki. Remont przeprawy ma się zakończyć w październiku.
Od strony Powiśla jest już 150 m nowej konstrukcji mostu, od strony praskiej 131,21 m. Cały most ma długość 424 m czyli już ponad połowa Mostu Łazienkowskiego jest na podporach. We wrześniu most ponownie połączy obydwa brzegi.
Trwa odbudowa mostu po lutowym pożarze. Na lewym brzegu Wisły spawacze łączą nowe, 15 metrowe odcinki stalowej konstrukcji mostu ze starą przeprawą i całość jest przesuwana w miejsce usuniętego środkowego fragmentu mostu. Taka operacja będzie powtarzana kilkukrotnie aż cała stalowa konstrukcja mostu zastąpi zniszczoną starą.
Na prawym brzegu rzeki prace wyglądają analogicznie. Nowa przeprawa ma być gotowa do 31 października, potem wykonywane będą jeszcze prace wykończeniowe, ale most będzie przejezdny. Wykonawcą robót jest firma jest konsorcjum firm Bilfinger Infrastructure S.A. i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” Sp. z o.o. koszt to 104 363 937 zł 74 gr.
Kalendarium
14 września – wycinanie ostatniego fragmentu starego mostu.
15 sierpnia – połowa nowej konstrukcji mostu jest już na podporach.
21-22 lipca – konstrukcja mostu została przesunięta z brzegu do środka rzeki, teraz dołączony zostanie kolejny nowy element konstrukcji.
2 lipca – rozpoczęło się nasuwanie nowej konstrukcji stalowej mostu; 10 lipca nowe elementy zetknęły się ze starymi.
24 czerwca – na lewym brzegu a 29 czerwca na prawym opuszczone zostały odcięte fragmenty starego mostu. Będą służyły jako pomosty do montażu i nasuwania nowej konstrukcji
21 czerwca – pierwsze elementy nowego mostu są już na placu budowy.
13 kwietnia wykonawca wchodzi na plac budowy na most. Rozpoczeły się rozbiórki jezdni, barier, pasów dzielących itp. Konsorcjum przedstawiło technologię robót, która ma zapewnić szybką i sprawną odbudowę. Elementy nowego mostu będą nasuwane na filary z obydwu brzegów Wisły w miejsce demontowanych na środku rzeki starych fragmentów konstrukcji. Ma to potrwać 15 tygodni.
Marzec – Zarząd Dróg Miejskich zaprosił do negocjacji firmy zainteresowane remontem mostu i 10 kwietnia podpisał umowę z wykonawcą – konsorcjum firm Bilfinger Infrastructure S.A. i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” Sp. z o.o. Zgodnie z umową most ma być przejezdny do 31 października 2015 r. Wszystkie prace zakończą się w połowie 2016 r.
20 lutego Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent Warszawy ogłosiła: – Podjęłam decyzję o całkowitej wymianie konstrukcji mostu przy wykorzystaniu dzisiejszych filarów – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent Warszawy. – Jest to najszybsze rozwiązanie które pozwoli uruchomić most w ciągu kilku-kilkunastu miesięcy. Pierwsze wyniki ekspertyzy mostu Łazienkowskiego po pożarze pokazały, że uszkodzenia przeprawy są poważne. Uszkodzona została m.in. płyta pomostu, łożyska na wschodnim brzegu, dźwigary i żebrowanie dźwigarów wewnętrznych, zmieniła się struktura stali.
14 lutego 2015 r. w nocy zapalił się drewniany pomost techniczny pod mostem Łazienkowskim. Straż Pożarna przez kilkanaście godzin walczyła z ogniem. Ruch na moście został zamknięty.
- Koncert „Wspólna Niepodległa” na 11 listopada - 7 listopada 2024
- STAND – UP w Lolku! - 20 października 2024
- Festiwal Klasyka Warszawy 2024 - 9 października 2024