Kontrola II linii metra dobiegła końca, za dwa tygodnie ruszy
Ostatnia z siedmiu stacji II linii metra – „Stadion narodowy” przeszła już kontrolę nadzoru budowlanego. Do wagonów wsiądziemy za dwa tygodnie, ale najpierw jeszcze jazdy testowe.
Mazowiecki wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego Jaromir Grabowski powiedział, że nadzór zakończył sprawdzanie wszystkich stacji. Jako ostatnią inspektorzy skontrolowali „Stadion Narodowy”.
Jak powiedział Grabowski, pozostaje jeszcze kwestia wydania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie tej stacji. Dodał, że pozostaje do wyjaśnienia z inwestorem „kwestia pojedynczych rysunków”, ale, jak zaznaczył, jest to drobna sprawa i nie powinna mieć znaczenia dla wyniku kontroli.
Prace naziemne ruszyły w drugiej połowie 2010 roku. W maju 2012 r. rozpoczęto drążenie tunelu II linii metra. Centralny odcinek drugiej linii metra ma ponad 6 kilometrów i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.
II linia ma obecnie siedem stacji: „Rondo Daszyńskiego”, „Rondo ONZ”, „Świętokrzyska”, „Nowy Świat – Uniwersytet”, „Centrum Nauki Kopernik”, „Stadion Narodowy” oraz „Dworzec Wileński”.
W listopadzie 2014 r. Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiedziała otwarcie II linii podziemnej kolejki na 14 grudnia (wypowiedziała wówczas słynne słowa „II linią metra pojedziemy na świąteczne zakupy”). Ratusz tłumaczył potem, że opóźnienie w oddaniu podziemnej kolejki spowodowane było pożarem akumulatorów na stacji „Rondo Daszyńskiego”. Doszło do niego 2 grudnia.
- Koncert „Wspólna Niepodległa” na 11 listopada - 7 listopada 2024
- STAND – UP w Lolku! - 20 października 2024
- Festiwal Klasyka Warszawy 2024 - 9 października 2024