Nowa kampania ma zwiększyć popularność rowerów wśród młodych mieszkańców Warszawy

Nowa kampania ma zwiększyć popularność rowerów wśród młodych mieszkańców Warszawy

„Rowerowy Maj” to kampania skierowana do uczniów i nauczycieli szkół podstawowych, promująca zdrowy tryb życia, zrównoważoną mobilność i popularyzująca rower jako środek transportu. Wszystko zaczęło się w Gdańsku, teraz do akcji dołącza Warszawa.

W tym roku w Warszawie Rowerowy Maj odbędzie się po raz pierwszy. Zasady są bardzo proste: każdy uczeń, który przyjedzie do szkoły na rowerze, otrzyma dwie naklejki. Jedną z nich przykleja do swojego specjalnego dzienniczka rowerowego, a drugą na klasowy plakat Rowerowego Maja. Liczą się także inne środki transportu na kółkach, a bez silnika, np. hulajnogi lub rolki.

Formuła kampanii przewiduje nagrody dla trzech najlepszych szkół w Warszawie: m.in. budowę zadaszonego parkingu rowerowego, mobilne miasteczko ruchu drogowego czy rowery. Najlepsze klasy otrzymają wejściówki do instytucji kultury, sportu lub nauki, a uczniowie – akcesoria rowerowe.

Nasza zabawa trwać będzie cały miesiąc: od 4 do 31 maja. Dodatkowo wszystkich starszych uczniów zachęcamy do kręcenia kilometrów dla Warszawy w ramach Europejskiej Rywalizacji Rowerowej – ECC. W 2014 roku wygraliśmy – wyjaśnia pełnomocnik ratusza ds. rowerów.

Jak podaje Gazeta Stołeczna w pierwszej warszawskiej edycji akcji udział weźmie 33 tys. uczniów z 55 stołecznych podstawówek.

Grzybu
Latest posts by Grzybu (see all)

Komentarze